Daisypath Anniversary Years Ticker

Pengikut Abang Bebel

Wednesday 3 September 2008

Petang nan dingin dan hangin


Jam 3.05 ptg

Suasana kecoh kucah gelana sewaktu aku kembali dari melawat tapak tiba tiba bertukar menjadi senyap sepi. Yang tinggal cuma aku dan encik manager disebelahku. Yang lain semua sudah ke destinasi masing masing. Ya, aku di sales office yang amat bosan ini hari ini. Aduh!

Tepat 3.15 ptg

Keadaan bertambah senyap sunyi kerana secara tiba tiba encik GM memunculkan diri. Berbicara sepatah dua menegurku dan encik Manager, duduk di meja kosong betul betul dihadapanku. Suasana jadi sepi semula. Aku makin kalut tapi tangan meneruskan menaip repot. Mujur ada kerja yang hendak dibereskan, kalau tidak pasti aku kebuntuan lagi.

Nyetttt…nyettttt….!!

Tiba tiba seekor nyamuk melintasiku. Perghh!! Bunyik nyamuk pun kedengaran tu.

GEDEGANGG!! KEBABOOOMM!!!

Kill! Kill! Die! Die!

Tiba tiba encik manager mengamuk demi menghapuskan seekor nyamuk itu. Sejurus melepaskan jurus silang beliau, keadaan sepi kembali. Encik GM kelihatan menggelengkan kepala. Aku pelik dengan perilaku lucah encik manager. Adakah beliau sengaja menarik perhatian agar dapat bonos lebih?

PREEETTTTTETTTETTTETTTT!!!

Hallamak! Mukaku merah padam. Resah gelisah diriku jadinya. Kenapakah bunyi itu lagi yang kedengaran? Sedangkan aku tak merasakan ianya datang dariku. Bau tungkik turut meresap di ruangan itu. Aku jadi sengal. Kenapa ini terjadi lagi? Apakah akan berlaku selepas ini? Adakah aku akan dibuang negeri?

“Its ok, its mine”, tiba tiba je encik GM bersuara. “Its not fully my fault, the macha offered me sambal petai just now. It taste so good!” Dengan penuh bangga beliau mengaku. “It smells quite good rite?” soal beliau pulak!

Hadoiyaiii!!! Lucah sungguh perbuatan mereka dikala aku berpuasa. Sabar sabar sabar...

10 comments:

mamaelly said...

hikhikhik kesian..skali bau petai la abgku kena..sabar banyak2 ye...

p/s : lain kali jgn prett kan kat org plak tauuu

@LiYaNNuaR ツ said...

salam ramadhan...

biskutrajin said...

woho...ingt en bebel LAGI yg pretpretetet...hahha

PuTeRi CaHaYa said...

hallamak..
x kan nak melatah ko?
xper2.. cool..
Sabar..k?
Sabar....hehehe..

Salam..

Izzatul Azma said...

HAHAHHA!
apsal dengan bangga jer dia preetttt ha?

adoi

Zumie said...

wakakaka..bau petai da..

hampeh sungguh

Adam said...

hahahaa! sabo jew la ngan beliau tuw.. wakakakkakaa! ;p

182 said...

nasib dia tak makan telur rebus..

Anonymous said...

haha. selamat ramadhan.

Suka Bebel said...

kalian harus percaya yang orang orang di opisku sungguh lucah perbuatan mereka.adoiiii...

aliyannuar, 182, alinaabdullah, selamat datang.trima kaseh sudi singgah.


cik biskut, puteri, sweethoney, miszue n dakjaat, teruskan melawat ye?


cik elly, nanti nak mamam teloq rebus lah sahur sabtu ni.ha ha