Pengikut Abang Bebel

Saturday, 19 July 2008

Intro Bebel


Bulan

Kau cantik la
Manis senyum mu
Sentiasa anggun wajahmu
Menawan kalbuku

Bulan
Pujian itu milikmu
Tapi itu lama dulu
Musim sudah bertukar ganti
Tiba masa kau kusingkir

Bulan
Dia cantik manis rupawan
Baik budi
Santun pekerti
Hati bersih suci
Lengkap segala jadi
Kurniaan Maha Pencipta
Moga kugapai cinta abadi

Bulan
Aku bukan lupa diri
Aku bukan lupa sapa kawanku dulu
aku juga bukan sombong
Sudah puas kuterbang melata
Demi mengejar kasih bahagia
Kini tidak perlu lagi
Bahagia kini bertandang sendiri
Tanda kuasa Yang Maha Esa


Hakhakhak...! Bebelan kuusahakan dalam blog sulungku, bertukar jadik sessi jiwang sekejap. Aku tak ingat bila kali terakhir aku buat sajak majak ni.. Paling-paling pun masa zaman skolah menengah dulu.hahaa...

Ini semua kerana seorang pompuan....Opppsss...dia bukan pompuan biasa. Dia gadis jelita. Dia sangat comel. Dia lah seindah-indah ciptaan Tuhan. Ketulusan hatinya buat aku terpesona. Sekaligus buat aku memutuskan untuk melamarnya menjadi isteriku dan juga bakal ibu kepada anak-anakku nanti.amin....

Huh!! Sekali lagi aku terperangkap dalam dunia jiwang karatku. Kalau ada mahkamah, dia ni dah disabitkan kesalahan dan satu-satunya hukuman yang menanti beliau adalah dikahwinkan dengan diriku.hahaha...alangkah bestnya kalau betul-boleh buat macamtu.huhuhu...aku la manusia paling bahagia dalam dunia ni

Kepada pengunjung blogku yang tak seberapa ini. Kualu-alukan komen2 anda walaupun ingin mencerca. Tak kesah langsung. Akan kujadikan panduan atau sekadar menambah tahik telinga. Kupendam sekian lama menulis blog sendiri kerna belom sedia kongsikan apa terbuku didada. Kini kuluah untuk kepuasan sendiri. Ada yang kuluahkan berkenaan diriku dan manusia sekeliling. Tapi ada jugak sekadar merapu untuk ketenangan sendiri. Bebelan anda kutunggu!

1 comment:

Anonymous said...

tq ye wak..kite terharu ngan sajak yang awak wat utk kta tu...ehhh ye ke utk kite..kite perasan ke?? hehe awak nie mmg suke bebel eh...asyik bebel je...pot pet pot pet je...