Daisypath Anniversary Years Ticker

Pengikut Abang Bebel

Monday 20 October 2008

You'll Never Walk Alone!!!







Sebenarnya aku nak bebelkan tentang ini awal pagi tadi tapi terbantut dek kegeraman aku terhadap cerita yang kutonton sabtu lepas.

Sesungguhnya aku meminati team ini sejak kecik lagi tapi sering diulit kehampaan saban tahun kerana sudah lama tidak menjulang trophy EPL.

Setiap tahun ditaburi dengan janji manis terutama encik benitez yang amat pandai bermain kata kata. Mujur beliau menang champions leauge tahun 2004 kalau aku tak ingat salah lah(if i'm not mistaken - ditranslate secara direct).

Selain itu memang team kesayanganku ini menang piala FA dan piala Liga, tapi aku dan rakan rakan penyokong yang lain mahukan tahta EPL!

Awal musim ini sekali lagi encik benitez menabur janji manis namun kusambut dingin. Apatah lagi beliau gagal membeli pemain yang betul betul menarik minatku. Adakah patut encik Robby Keane yang beliau beli? Mahal pulak tu? Baik dia sedekah duit tu kat aku, boleh gak buat belanja kawen. Eh, tak nak lah, sponsor team aku ni arak yang haram gajah. Salah satu sebab aku tak dapat pakai jersi team aku yang satu ni.

Namun begitubagaimanapun...

Aku betul betul kagum dengan gaya dan corak permainan team aku ni terutama dua perlawanan terakhir yang mana liverpool bangkit daripada ambang kekalahan menuju kemenangan.
Terima kasih kepada encik kuyt atau lebih mudah kalau disebut encik kunyit je di atas prestasi beliau yang semakin memberangsangkan. Kalau tidak, beliau senantiasa mendapat caci maki dariku akibat kebengkokan kaki beliau untuk menjaringkan gol.



Ketinggalan dua gol dapat kejar apatah lagi ketinggalan satu gol? Yang penting, aku lihat pemain pemain baru seperti encik riera dan encik zhar bukan sahaja menunjukkan komitmen tinggi tetapi mereka punya kebolehan tersendiri sekaligus mengurangkan kegusaranku akibat kecederaan encik fernando torres; kecuali encik robby keane tadi lah. Sudah tumpul. Dia cuma boleh digandingkan dengan encik berbatov.

Sebut saja dua mat laun robby dan berbatov ni, aku kesian dengan Spurs musim ni. Team yang punyai manager yang aku segani iaitu encik ramos semakin corot kedudukannya.

Aku tak minat sangat EPL ni sebab terlalu dihiasi dengan gambling. Setiap match seperti diatur keputusannya oleh bookie, cuma sampai sekarang belum ada bukti menangkap mereka yang berkenaan. Kalau dapat, nescaya berlaku gempar seperti liga itali dua tahun lepas.

Liga yang betul betul aku layan ialah spanish league, walaupun kebanyakan game di waktu dini hari. Hari bekerja pulak tu? Dan semestinya team aku adalah Real Madrid. Pun agak merudum team aku yang satu ni. Memang lah dah dua tahun berturutan menang liga sepanyol tu, tapi, dah lama sangat tak menang champions league.

Sebab tu aku tak kisah sangat kalau liverpool tak menang champions league ni sebab nak kasi chance la real madrid ni menang. Boleh ke macamtu?he he he

Yang aku hangin ngan liga sepanyol ni terutama team yang besar seperti real madrid, barcelona dan valencia; ketidaksabaran pengurusan pasukan terhadap head coach atau manager pasukan. Pantang kalah je terus kena sack. Langsung tak kasi peluang. Tengok team kat EPL macam arsenal, everton, toksah sebut lah yang banyak menang piala macam MU tu kan? Aku memang malas nak sebut MU ni sebab memang seteru utama aku lama dah.hehe...

Disebabkan kedegilan MU nak jualkan christiano ronaldo dan kebengongan management real madrid menawarkan robinho untuk mendapatkan ronaldo itu lah yang menyebabkan real madrid menjadi contoh paling tepat untuk peribahasa yang dikendong berciciran akibat mengejar sesuatu yang belum pasti. Eh, betul ke peribahasa aku ni? Ah! Lantak lah, aku punya suka lah kan?

Dek kerana ketamakan robinho melihat duitan lah dia menjadikan perselisihan pendapat dengan management of real madrid untuk menyertai team manchester city. Tapi kalau aku pun dapat offer banyak macamtu takkan nak lepaskan. Gila kaya orang main bola ni. Seminggu gaji dah RM1 juta. Kita ni setakat kerja makan gaji memang tak sentuh lah duit banyak tu. Bagi diorang, sejuta ni untuk celah celah gigi jek.

Alang alang aku dah melalut dengan sukan sukan kegemaran ni, baik aku kabarkan sekali disini encik hamilton menang dengan penuh gaya di shanghai ahad lepas. Sungguh lega aku. Ada lagi satu race dan dia cuma perlukan empat point untuk jadi juara termuda. Geram gak aku kat ferrari sebab menggunakan taktik kotor sekali lagi ahad lepas. Mana taknya, elok tinggal lalgi dua pusingan encik raikkonen membiarkan encik massa memotong beliau dengan mudah. Kambing ungu punya ferrari!huh!




9 comments:

Redbloodsnow said...

arrghhhh liverpool supporter rupanya nya duhal....hehehe

ney pat geng ngan amek towk
mek Man-U supporter...kahkahkah

:P

Adam said...

pssttt! sile join ANTI MANCHESTER UNITED! WAKAKAKAKAKAA!!!

This league akan dimenangi oleh Chelsea lagi!! whoaaa!!!

Suka Bebel said...

cik senow,
Mu sik best!hehe



dakjaat,
Liverpool ada chance lah this season.hehe

۩۞۩ FaHReeN ۩۞۩ said...

wehhh same la kite!!

peminat liverpool!!

huuu idup liverpool!!
wehh ko ade tgk ek liverpool ari ahad aritu
hahaha aku siap lepak kt kedai minum lg ngeee

Zumie said...

hmmm xminat..hehehe

minat beckham jek..beckham kt team mane ek hahaha

cheryna zamrinor said...

walopon kecewa...sokongan mesti tetap diberikan kepade team yg terchenta...

u'll never walk alone beb!:D

aku tak minat en.hamilton...rekod tak seberape...berlagak lebih:D

Suka Bebel said...

cik fahreen,
aku tengok kat umah je, tak seronot tengok kat mamak.tak leh guling guling meraikan kemenangan.hehe...



cik miszue,
nampak sangat tau sebut nama jek.hehe



cik cheryna pires,
hamilton best siot.kau patut tengok dia race dulu sblm kutuk.hehe...tapi dia memang lum perfect sampai banyak buat silly silly and stupid mistake.huh!nyakitkan ati jek.badi team mclaren agaknya dari dulu.hehe...

poyotito said...

wei liverpool mng UCL tu 2005 la tak silap gua.

kunyit tu menjadi2 2 game latest ni.
kena pulak yang first menang ngan wigan ke apa tuh.
last minute bai..

peh...

Suka Bebel said...

eh, aku salah ingat la tu eh?
tapi kunyit selalu sangat menyakitkan ati bai...harap dia maintain perform macam sekarang ni.