Daisypath Anniversary Years Ticker

Pengikut Abang Bebel

Wednesday 2 November 2011

Mari Menukar Yahoomail ke Versi yang Classic

Sememangnya aku sangat tak suka apabila menatang IT ni terlampau canggih sehingga menyusahkan pengguna yang tak berapa canggih macam aku ni. Yahoomail tu la, punya la simple mimple dah jadi lembap sebab dah diupgrade dengan versi yang terkini tu, yang keberapa aku malas nak ambik port tapi bagi aku ianya sangat menyusahkan.

Dah tu, bila nak tukar balik ke version lama a.k.a yahoo classic punya la sengal sebab tak disediakan apa-apa button atau short cut untuk di click untuk tukar ke versi classic. Jenuh lah aku gugel dan berbagai cara yang diceritakan pun turut menyusahkan lah nan ado.

Hingga lah aku berjaya menggugel sumber yang paling jujur lagi sahih dan tidak menyesatkan seperti yang disalin dan dilekatkan dibawah. Buat sesiapa yang memerlukannya sila ambil, buat yang suka versi canggih manggih, sila teruskan kesukaan anda dan minta jasa baik untuk tidak mengetawakan atau menggelakkan saya.hehee...

To go back to YAHOO! MAIL CLASSIC…

Turn off Javascript – you’ll then be asked if you want to return to Mail Classic, click “yes”.

If you don’t know how to turn off Javascript…


For IE: Open TOOLS > INTERNET OPTIONS >> SECURITY. In security click “CUSTOM LEVEL” -> disable active scripting in the scripting section.

IMPORTANT:Remember to turn JAVASCRIPTING back ON when you are back in Mail Classic because without it some mail functions won’t work.


For FIREFOX: Open TOOLS -> OPTIONS -> CONTENT, click on “DISABLE JAVASCRIPT”. Now hit F5 to refresh the page while you are in Yahoo! email in order to switch back… In the options, click (PERMANENT) to switch back to YAHOO! Classic. DO NOT click the “ONE TIME ONLY” option.

IMPORTANT: Turn JAVASCRIPT back ON once you have your “CLASSIC” account back.



No comments: