Pengikut Abang Bebel

Friday, 20 February 2009

Sedapnya...



Semalam aku berjaya selesaikan urusan di SIRIM tepat jam empat setengah dan ini bermakna aku berpeluang balik dengan segera ke rumah. Tak ada maknanya nak masuk opis balik sebab tak sempat buat apa apa pun dah cukup masa untuk pulang. Kebiasaannya kerjaku bersambung di rumah. Komen cik dayu mengenai drawing beliau tak dibekalkan seperti mana yang dikehendaki mengingatkan betapa banyaknya drawing yang aku nak kena bereskan menjelang petang nanti tapi aku tetap nak bebel apa yang mengusik jiwaku petang semalam.

Aku berjaya sampai lebih awal dari biasa menjemput isteri tercinta di tempat kerjanya lantas aku mahu melunaskan hasrat di hati yang dah sekian lama ditahan untuk menikmati roti telur di satu kedai mamak yang pengurusannya orang melayu di precint 8 putrajaya. Tak tau kenapa aku rasa kat situ kuah dal dia lain macam plak sedap dan harga kat situ sangat berpatutan berbanding kedai mamak biasa. Aku bukan lah penggemar masakan mamak ni tapi sekali sekala terpaksa singgah sebab tak ada pilihan, tapi yang kat precint 8 ni lain macam sikit konsep dia. Pengurusan melayu, masakan ala mamak, waiter kebanyakan bangla.hehe

Sambil sambil tunggu roti yang dipesan, aku menjenguk kuih kuih yang ada sebab perut boleh tahan lapar walaupun tengahari dah melantak kat cafe. Aku ambil seketul cucur tepung yang ada daun apa entah aku dah lupa, panjang dan besar jugak la. Semasa mahu makan, aku mintak sos kat sorang bangla ni. "Saya pigi blakang kasi potong letak itu kuah kacang mau ka?", bagus dia ni. Dia offer macam tu plak. Aku pun ok aje la sebab dalam kepala aku bajet dia potong pastu tuang kuah kacang bersos yang aku dah biasa buat sendiri kecik kecik dulu.

Sekali datang, dia letak pinggan cucur tadi kat depan muka aku sambil sengih sengih kambing berkata "sedap ha?". Aku tengok dalam pinggan, cucur tadi dah dicincang dan memang dituangkan kuah kacang tapi dia siap cincangkan timun dan sengkuang. Dah jadi macam rojak. Tapi memang serius sangat sedap dan lazat hinggakan isteriku yang mulanya agak jual mahal tak nak rasa, rasa macam tak cukup.hehe harganya cuma lapan posen. Perut pun dah dekat nak kenyang. Elok aku abis bantai rojak, roti telur pun sampai lalu dibedal tanpa ihsan. Sayang sekali aku tak sempat nak snap gambar rojak tu tadi.hehe


p/s: kesihan melihat isteriku memuntahkan balik semua yang dia makan petang tu di malamnya. dah lah nak kena pujuk baru dapat makan. dah makan muntah balik. kalau rasa loya dan mual tu pindahkan kat aku kan bagus?huhuhu

8 comments:

cikanoy™ said...

hehehe
kesiann ape nk wat kalo da pregnant dpt morning sickness cmtuh..
pape pon byk2 bersabo:)

Dakjaat™ said...

wah~ bok kawen jak.. cepat nar pregnant? mwahaahhahaha!

mamaelly said...

uiks...ngidam roti telur rupanya...patut laa makan tak pandang2 smalam..hehehe papa..papa...

Bunga Rampai said...

Memang sedaplah tu ... saya yang baca bebelan ni pun terliur!

Salam Beb :)

CAHAYA said...

kene ingat tu encik bebel. susah payah seorang isteri memberi zuriat penyambung warisan keluarga kamu.

jangan nanti bila tua tak hengat. kalau lupa, meh Cahaya elekrikshock kan kamu. haha.

-azwanbakhtiar- said...

weh apa nama kedai tu.
nak p gak.

cambest ja.

huhuh.

13may said...

hehhe hehhe...

Suka Bebel said...

cikanoy,
sabo la ni.kau nanti rasa lah.hehe



Dakjaat,
rejeki bah.hehe



mamaellyku sayang,
dah lama ngidam, malas nak layan.hehe



Cahaya,
Insya'Allah...takkan kulupakan.hehe



Azwan,
nama tak ingat la, tapi kat sebelah rhb bank kat precint 8 tu.hehe



13may,
kenapa tersengih ni?