Pengikut Abang Bebel

Tuesday, 26 October 2010

Paul The Octopus Meninggal Dunia





Encik Paul the Octopus ditemui mati dalam akuarium yang dihuninya semalam dalam usia dua tahun sembilan bulan. Encik Paul menjadi topik bualan hangat semasa kempen piala dunia yang baru lepas, sehinggakan orang lebih banyak bercerita tentangnya berbanding pemain bertaraf bintang seperti lionel messi dan fernando torres.

Berita ni mesti menjadi cerita paling tak sedap didengar bagi kaki judi yang berpandukan petunjuk dr encik paul ni. Serius, aku ingat dulu encik paul ni salah seorang bookie tetapi rupanya memang betul seekor sotong kurita. Satu lagi tanda kebesaran ciptaan Allah, yang sayangnya telah disalahgunakan oleh pihak yang lebih pentingkan keuntungan.

Takda apa apa motif pun nak publish ini cerita, entah kenapa rasa terkejut masa dapat tahu kisah encik paul yang telah pergi buat selamanya dan pastinya dia terdiri dari kalangan sotong yang paling bertuah sebab isinya tak akan dimakan sebab sudah tentu akan diawet oleh tuan empunya encik sotong ni dan secara tak langsung menarik lebih lagi publisiti. Biarlah...asal mereka bahgia kan?